Logo van de Praktijk voor Hypnotherapie en Personal Coaching

Waarvoor hypnotherapie

Hypnotherapeut Jos van Leeuwen behandelt cliënt

Wat kun je met hypnotherapie aanpakken?

Je kunt met hypnotherapie een breed scala van klachten, problemen of belemmeringen snel en effectief aanpakken. Ook kun je in therapie leren hoe je optimaal gebruik kunt maken van je vermogens en kwaliteiten. Onderstaand volgt een greep uit de vele mogelijkheden. Naast klassieke, neo-klassieke en moderne Ericksoniaanse hypnotherapie maakt de therapeut ook gebruik van NLP-technieken, EMDR, cognitieve gedragstherapie en andere psychotherapeutische technieken.

Angstklachten

Faalangst, diverse angsten, paniekaanvallen, fobieën, dwanghandelingen, algemeen angstig gevoel, angst na een traumatische gebeurtenis.

Spanningsklachten

Algemeen gespannen of angstig gevoel, slaapproblemen, hoofdpijn en migraine, astmatische aandoeningen (beïnvloed door spanning), stress, vermoeidheid, prikkelbaarheid.

Onzekerheid

Onzekerheid in sociaal contact, moeite met grote groepen mensen, onzekerheid in je relatie, moeite om nieuwe contacten aan te gaan, gevoelens van minderwaardigheid, midlife crisis.

Onverwerkte ervaringen

Traumatische ervaringen uit je jeugd, traumatische ervaringen na een misdrijf of ongeval, ingrijpende emotionele gebeurtenissen, hervinden van je emotioneel evenwicht.

Diverse psychische klachten

Burnout problematiek, overspannenheid, slaapproblemen, wisselende stemmingen, prikkelbaarheid, weinig plezier hebben in het leven, somberheid, rouw- en verliesverwerking.

Seksuele klachten

Erectiestoornissen/ impotentie, orgasmestoornissen, voortijdige ejaculatie, vaginisme, verminderd seksueel verlangen, stoornissen rondom de seksuele opwinding.

Ongewenst gedrag (afleren)

Roken (stoppen in 5 sessies), eten/ afvallen, drinken, nagelbijten, telkens weer in hetzelfde gedrag verzanden, steeds weer dezelfde fout maken.

Psychosomatische klachten

Hyperventilatie, hoofdpijn en migraine, prikkelbare darm syndroom (PDS), pijnklachten, lage rugpijn als gevolg van spanning, hoge bloeddruk, bedplassen, slaapproblemen, huidklachten.

Verbeteren van persoonlijk functioneren

Verbeteren van concentratie, verbeteren van doorzettingsvermogen, leren ontspannen, pijnbeheersing (ook bij bevallingen), prestatieverbetering in studie of werk, vergroten en verbeteren van sociale vaardigheden, vergroten van creativiteit, hervinden van zingeving en bezieling, vergroten van inzicht in uw persoonlijkheid of functioneren, grip krijgen op uw emotionele beleving, plezier en enthousiasme hervinden.

Deze website is ontwikkeld door Bodegom.com